Nieuwjaarsreceptie en bekendmaking lijsttrekker 2018.

Op 20 januari 2018
N-VA TW ploeg 2018

Het is reeds een lange traditie. Maar de 2018 versie had toch wel een bijzonder karakter voor de N-VA afdeling van Tielt-Winge. Immers, het team mocht minister Ben Weyts en kamerlid Jan Spooren tegelijk begroeten. Eén en ander geeft ook duidelijk aan dat N-VA Tielt-Winge ambitie heeft en dat N-VA Nationaal dat duidelijk heeft begrepen. Immers, N-VA Tielt-Winge ziet dit als een historisch jaar, waarbij er stevig gewerkt zal worden om de verwachtingen aangaande de verkiezingen van 14/10/2018 in te vullen en voor de inwoners van onze mooie gemeente Tielt-Winge ook “VERANDERING WERKT” te brengen.

Op vrijdag 19 januari 2018 mochten N-VA Tielt-Winge dus ruim tachtig leden en sympathisanten verwelkomen  in zaal de Leeuwerik, naast een grote delegatie van bestuursleden en onze mandatarissen in de OCMW- en gemeenteraad.

Vanuit het openingswoord door voorzitter Tom Werner werd het al snel duidelijk voor de aanwezigen dat “VERANDERING” moet en geen optie meer is.

N-VA Tielt-Winge heeft de voorbijgaande periode een mooie groei gekend en de verwachtingen zijn positief, doch het zal van iedereen de nodige inzet en hard werk vergen. Zeker van onze 21 kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Hierna gaf Jan Spooren (burgemeester van Tervuren en kamerlid) een omstandige uiteenzetting aangaande de pensioenhervormingen. De effecten van de langere levensverwachting en de vergrijzing anderzijds op de pensioenen en de sociale zekerheid in het algemeen. Betrachting is om deze sociale zekerheid ook "sociaal" te houden.

Ben Weyts (Vlaams N-VA minister van Mobiliteit, openbare werken, Vlaamse Rand, Toerisme en Dierenwelzijn) had het hoofdzakelijk over de verwezenlijkingen binnen het kader van zijn bevoegdheden als minister. Ook hier en eens te meer werd het bewijs geleverd dat de “VERANDERING WERKT"

Tot slot was de eer aan Ben om de N-VA Tielt-Winge lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 voor te stellen. Even spannend .... Ja, het is Luc De Kerf. Geen al te grote verrassing echter voor al degene die de laatste jaren de werking van de N-VA Tielt-Winge volgt. Luc is reeds 5 jaar gemeenteraadslid, een constante waarde als bestuurslid en sinds een jaar ook ondervoorzitter van de afdeling. Luc heeft zich altijd laten kenmerken door met heel veel enthousiasme te willen werken in een team dat er wilt staan om dat te doen wat nodig is en zich steeds als een constructief persoon profileert.

Luc benadrukte dat N-VA - zoals gebruikelijk - een verantwoorde en constructieve oppositie moet blijven voeren en na 2018 verantwoord moeten durven besturen. Immers het zal van allen hier in Tielt-Winge afhangen om iedereen te bewijzen dat ook hier de “VERANDERING WERKT".

Als je Luc vraagt wat hij voor de inwoners van Tielt-Winge wilt realiseren dan zegt hij steevast “een bestuur VAN en VOOR de inwoner”.

Menigeen wenste Luc en het hele N-VA Tielt-Winge team van harte succes