Achterkamerpolitiek!

Op 9 oktober 2013

Maandagavond weer een sterk staaltje van nieuwe democratie mee gemaakt. 3 mensen van N-VA waren tegen 20u in het gemeentehuis voor de installatievergadering van Gecoro. Toen de voorzitter iets na 20u de vergadering opende zei deze dat er geen echte zware dossiers op de agenda staan maar dat het meer een installatie-/infovergadering was. Ze moesten wel 1 knoop doorhakken: of het een openbare dan wel een gesloten vergadering zou worden. Ze vroegen ons om even buiten te gaan zodat ze dit konden beslissen. Na 25 minuten kwam de dienstdoende ambtenaar en secretaris van Gecoro ons meedelen dat het een gesloten vergadering werd. Niemand anders durfde dit te komen meedelen. Er stond ook nog een punt op de agenda over het gemeentelijk beleid rond ruimtelijke ordening. Conclusie is dat je als gemeenteraadslid en geïnteresseerde niet mag weten wat dit beleid inhoudt. Een gedachte in de rand: wat als er 3 mensen van Open-VLD in het publiek zouden gezeten hebben?