Intern controlesysteem mag geen dode letter blijven.

Op 4 november 2014

Tijdens de raadzitting van oktober werd het kader voor het intern controlesysteem voor het functioneren van de gemeentelijke administratie besproken. Zoals we reeds publiceerden in ons huis-aan-huis blad staat N-VA erop dat er nu eindelijk werk gemaakt wordt van een duidelijke, transparante en kwalitatieve dienstverlening. Zeker nu de renovatie van het gemeentehuis, dankzij de N-VA, een feit is. Dit intern controlesysteem moet hiertoe bijdragen. Het biedt de mogelijkheden om intern  procedures, regelgeving, rollen en doelen af te toetsen, af te stemmen en waar nodig is bij te sturen. Tijdens de gemeenteraad werd hiervoor met de steun van N-VA het theoretisch kader goedgekeurd. De N-VA fractie drong er bij monde van gemeenteraadslid Philip Vanhelmont op aan dit nu ook in de praktijk om te zetten zodat dit kader geen dode letter blijft. Enkel zo kan de dienstverlening vanuit de gemeente evolueren naar een dienstverlening op maat.