Meerderheid gunt voorzitter gemeenteraad opslag van 100%!

Op 6 juni 2015

Voorbije donderdag werd binnen de residuaire commissie de aanpassingen aan het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad. Als N-VA konden we ons niet achter de eindtekst zetten. Op voorstel van het schepencollege, werd een  passage toegevoegd over de presentiegelden. Met terugwerkende kracht zou de voorzitter van de gemeenteraad €240 krijgen.  Een opslag van 100%. Dit in tijden van crisis. Dit zal de gemeente €4800 extra kosten. Toen commissielid Philip Vanhelmont vroeg wat voor meerwerk de voorzitter heeft kwam de brave man niet verder dan: "ik moet af en toe naar het gemeentehuis om de brieven te tekenen". Het gemeentedecreet bepaalt dat dit kan, maar dat de gemeente dit zelf kan beslissen. Onverantwoord! Tel daarbij de schepen op overschot, dan weet u dat deze meerderheid op alles en iedereen bespaart, behalve op zichzelf. Ook in de gemeenteraad zal de N-VA tegen dit wanbeleid stemmen!