N-VA kiest nieuw lokaal bestuur !

Op 23 februari 2011

Zoals u allicht vernam via de nationale pers hernieuwt N-VA tijdens de maanden februari en maart  zijn interne besturen in alle geledingen van de partij. Ook in onze gemeente werden op vrijdag 18 februari lokale bestuursverkiezingen georganiseerd.

Als lokaal voorzitter werd Philip Vanhelmont door de leden verkozen. Philip Vanhelmont, 40 jaar, heeft zijn sporen reeds verdiend in de toenmalige VU en later bij Spirit. Tot ondervoorzitter werd Marleen Van den Bosch  verkozen, tevens OCMW raadslid. De andere bestuursleden die rechtstreeks door de leden werden verkozen zijn de volgende personen ;  schepen Marcel Smekens (penningmeester ), Bea Van Goidsenhoven ( secretaris ), Eddy Vanderstukken ( verantwoordelijke jongeren ), Paul Elsen ( verantwoordelijke organisatie ), Marc Bruyneel ( verantwoordelijke leden ), Jef Smekens ( verantwoordelijke organisatie ) en Henny Vanden Eynde ( bestuurslid ).

Zij vormen voortaan het 9 koppig afdelingsbestuur.

De doelstellingen die het nieuwe bestuur wil nastreven zijn drievoudig;

1. Nieuwe gemotiveerde mensen aanspreken. We krijgen , binnen de afdeling, ook heel wat mails en andere briefwisseling met vragen naar meer informatie, over lokale politieke thema’s enz.  De komende maanden zullen we er alles aan doen om deze mensen te bezoeken, aan te spreken en met hen in dialoog te gaan.
  2.  Lokaal verankeren ; met Marcel bewijst N-VA dag in , dag uit, dat het in staat is om lokaal mee te besturen. Ook lokaal maken we het verschil. Deze lijn willen we ook na 2012 verder trekken. Daarom zal deze bestuursploeg er alles aan doen om in 2012 in de beste omstandigheden en met bekwame mensen naar de kiezer te gaan om ook lokaal verder een voet in het gemeentebeleid te kunnen zetten.
  3. Een klankbord voor mandatarissen ; het bestuur zal in eerste instantie ook een politiek klankbord zijn voor onze schepen en OCMW raadslid. Het bestuur zal zoals in het verleden de mandatarissen verder blijven bij staan, zal een discussieplatform zijn voor moeilijke dossiers en zal mee ondersteunen in de diverse overlegmomenten met de andere partijen.

Tot slot wil kersvers voorzitter Philip Marcel Smekens bedanken. Marcel heeft  zich samen met de lokale ploeg decennia lang ingezet voor de afdeling. Heeft vaak in moeilijke omstandigheden doorgezet met het resultaat dat hij in 2006 schepen werd in de huidige bestuursploeg.  Hij combineerde dit met het lokale voorzitterschap , een hele opgave. Voortaan kan Marcel zich nog meer toeleggen op zijn schepenambt en kan hij alle beslommeringen met betrekking tot het afdelingswerk voor een groot deel aan de nieuwe voorzitter en de vernieuwde bestuursploeg overlaten.  Toch zal hij ook de komende jaren nauw betrokken blijven bij de werking van de lokale afdeling.

Marcel Smekens                                                                                     Philip Vanhelmont
Bestuurslid                                                                                               Voorzitter
Schepen