N-VA stelt prioriteiten voor de komende 2 jaar !

Op 16 december 2010

Het bestuur van onze lokale afdeling heeft de voorbije weken een analyse en evaluatie gemaakt van de voorbije vier jaar van deze bestuursperiode. Het bestuur meende dat het goed was voor de resterende twee jaar enkele belangrijke dossiers op tafel te leggen.

Als schepen heeft Marcel tot nu toe hard gewerkt aan enkele moeilijke dossiers. Vooreerst werden de meldingskaarten ingevoerd als direct contactmiddel tussen inwoner en beleid. De vernieuwing van de gemeentelijke website is een succes.  Jaren geleden voerde de plaatselijke VU actie tegen de (gemeentelijke) stortplaats op de Houwaartse berg. Gedurende verschillende legislaturen stortte de gemeente daar afval en grond. Nu werd dit terrein uiteindelijk gesaneerd. Er werd mede onder impuls van N-VA een onthaalbeleid ingesteld voor  nieuwe inwoners om deze kennis te laten maken met onze gemeente en al haar troeven. De talrijke  jubilarissen worden in een gezellige sfeer door de gemeente ontvangen.

Als schepen van jeugd zat Marcel ook niet stil. Hij pakte de geluidsoverlast aan van jeugdhuis Den Uitlaat, de werking van Grabbelpas en SWAP  werd geoptimaliseerd en de uitleendienst werd uitgebreid en beter gestructureerd. Bovendien kreeg de groeiende KLJ - groep van Meensel een groter lokaal in het vrijgekomen bibliotheek filiaal.   N-VA bracht in vorige legislatuur de slechte toestand van de Lubbeekstraat op de agenda. Nu werd in samenwerking met Lubbeek de Lubbeekstraat aangepakt.  Tevens droeg N-VA haar steentje bij in de opmaak van het ruimtelijke structuurplan en nu de ruimtelijke uitvoeringsplannen. In de toekomst zal dit de talrijke gemeentelijke sport- en jeugdverenigingen ten goede komen. Tot slot wordt vaak onder impuls van N-VA het gemeentebeleid afgetoetst in grotere kring. Mensen die het politieke reilen en zeilen binnen de gemeente van nabij volgen zitten geregeld mee aan tafel om dossiers te bespreken en aan te pakken. Een goed gemeentebeleid is niet enkel een zaak van het schepencollege en gemeenteraad alleen !

Toch werden er nog drie concrete dossiers op tafel gelegd voor de volgende twee jaar :

1. De versnelde uitvoering van het RUP (ruimtelijk uitvoeringsplan) Tielt, voornamelijk naar jeugd toe.  Dit is zeer belangrijk omdat het niet langer kan zijn dat kinderen en jongeren gedurende de wintermaanden letterlijk in de kou blijven staan in hun lokalen aan de Rillaarseweg.
  2. De renovatie van het gemeentehuis is voor ons van cruciaal belang. Men kan pas werk maken van een goede dienstverlening en een verbetering nastreven als ook de accommodatie is aangepast. Goed en efficiënt werken begint bij een efficiënte en goed uitgeruste infrastructuur waar alle medewerkers en personeelsleden letterlijk de ruimte hebben om goed werk te leveren. Tevens dringt een centralisatie van diensten zich op.
  3. Het benoemen van de communicatieambtenaar omdat dit een fundamentele schakel is binnen het communicatiebeleid van de gemeente. Alles staat en valt tegenwoordig met een goede en efficiënte communicatie.  De communicatieambtenaar is daar de spilfiguur in. Tijd om hier dringend werk van te maken.

Tot slot willen we vanuit de afdeling werk maken van een verbetering van de lokale verkeerssituatie. Ook hier dringen dwingende maatregelen zich op ! Het afdelingsbestuur werkt momenteel aan enkele voorstellen ter zake en zal deze ten gepaste tijde meedelen aan de andere meerderheidspartijen en de inwoners van de gemeente.