OCMW-voorzitter en zijn meerderheid kennen dossiers niet!

Op 25 november 2014

Tijdens de afgelopen OCMW-raad stond het meerjarenbudget op de agenda. OCMW-raadslid Carl Lapiere had een aantal vragen rond bepaalde cijfers en een aantal acties die vernoemd werden. De OCMW-voorzitter kon als antwoord vaak niet meer bedenken dan: "ik denk het, misschien is het dit, misschien is het dat, ik kan daar nu niet op antwoorden, …". Ook andere leden van zijn meerderheid konden hem niet bijspringen. Toen Carl opmerkte dat de meerderheid iets ging goedkeuren zonder zelf te weten waarover het ging, reageerde de voorzitter van het OCMW zeer kribbig en antwoordde dat hij toch alles niet kon weten. Carl had het ook moeilijk dat een verhoging van 25.000 euro op een bepaalde post door de voorzitter afgedaan werd als een kleine ingreep. Raar, omdat het om meer dan een verdubbeling van het oorspronkelijk voorziene budget ging. Carl stemde dan ook tegen het meerjarenbudget. De meerderheid stemde voor, zonder te weten waarover het gaat!