Onze vertegenwoordigers doen hun werk!

Op 23 juni 2014

Maandag 10 juni was er vergadering van de residuaire commissie. Deze commissie heeft een belangrijke taak binnen het kader van de intergemeentelijke samenwerking. Daarom werd tijdens de vergadering van 8 april beslist dat onze vertegenwoordigers in de diverse intercommunales en samenwerkingsverbanden aan de hand van de jaarverslagen stelselmatig toelichting zouden komen geven. We stellen als N-VA verheugd vast dat zij hun taak ter harte nemen. Ze zijn steeds aanwezig en hebben inbreng. Zo hoort het uiteraard. Minder verheugend is te moeten horen dat vele collega’s uit andere gemeenten snel komen tekenen, hun zitpenning komen opstrijken, en dan terug weg zijn. Daarom zal de N-VA ook vanuit deze gemeente in de toekomst pleiten om hiermee komaf mee te maken. De regels rond de aanwezigheden en opstrijken van zitpenningen moeten verstrengd worden! Verder blijven we pleiten voor een grondige screening van alle samenwerkingsverbanden van de gemeente.