Veilig verkeer voor iedereen belangrijk? Ho maar...

Op 24 juni 2015

Inwoners van de voormalige Zandstraat gaven reeds enkele weken geleden te kennen dat het daar te plaatse steeds gevaarlijker wordt. Auto’s die van de autostrade rijden en het dorp inrijden doen dit steeds vaker met een hoge snelheid.  Dat  er wat verderop een verkeerspoort ligt of dat het smileybord overdreven snelheid aangeeft deert deze wegpiraten niet. Ook teistert steeds meer en meer zwaar verkeer de Zandstraat. Tijdens de gemeenteraad van 21 mei vroeg N-VA gemeenteraadslid Philip Vanhelmont wat het schepencollege hieraan gaat doen.  De schepen van Openbare werken kwam niet verder dan wat gehakkel over het gelijk maken en nivelleren van betonstroken. De burgemeester reageerde dan weer verontwaardigd dat de N-VA durfde gewag te maken dat er te weinig controle was. In tegenstelling tot de bestuursmeerderheid ligt de N-VA wel wakker van de verkeersveiligheid in onze gemeente. Dit was ook één van de pijlers in ons verkiezingsprogramma!