Vriendjespolitiek viert hoogtij!

Op 3 oktober 2014

Reeds enkele malen berichtte N-VA via diverse publicaties aan de bevolking in onze gemeente al over de vriendjespolitiek die heerst binnen de meerderheid van Open VLD / S-pa. Niet alleen worden bepaalde postjes ingevuld met kinderen en partners van raadsleden, maar nu is het zo dat iemand met een blauw signatuur in de Bib vrijwilligerswerk mag doen, maar iemand van een andere kleur niet. Ook kan een bevriende herberg van één van de coalitiepartners, zonder voorafgaande raadpleging van meerdere leveranciers, maaltijden serveren voor een bepaalde raad, terwijl anderen geen kans krijgen. Voor de N-VA is iedereen gelijk voor de wet en moet iedereen gelijke kansen krijgen. We stellen vast dat partijen die net deze gelijke kansen strijd hoog in het vaandel dragen net het omgekeerde doen in de praktijk. Gaan we in onze gemeente naar toestanden zoals in Charleroi waar de PS regeert met ijzeren hand?