Woonbeleidsplan: een gemiste kans!

Op 9 september 2014

Tijdens afgelopen gemeenteraad stond het woonbeleidsplan 2014 – 2019 op de agenda. Volgens raadslid Philip Vanhelmont een gemiste kans. Het plan bevat heel wat informatie maar vaak dateren de cijfers van 2011. Deze zijn achterhaald. De resultaten van de bevraging bij de senioren van onze gemeente die in het plan verwerkt zijn dateren ook al van 2008. De beleidsdoelstellingen beperken zich tot een verder zetten van wat nu reeds gedaan wordt. Het plan speelt te weinig in op toenemende tendensen. Zo wordt er weinig gedaan om huurders te ondersteunen een degelijke huurwoning te vinden. Er wordt nauwelijks gesproken om de toenemende groep van eenoudergezinnen te ondersteunen en er gebeurt al helemaal niets om mensen met een handicap in een degelijke sociale en aangepaste woning of appartement te voorzien. In onze volgende editie van ons huis-aan-huis blad "Langs Mot en Winge" gaan we dieper in op dit beleidsplan en de voorstellen van de N-VA.