Minister Weyts investeert bijna 60.000 euro in ‘t Hagekind

Op 27 april 2020

Vlaanderen investeert deze regeerperiode een half miljard extra in schoolinfrastructuur. Die investeringsgolf zal ook in Tielt-Winge voelbaar zijn. Via het Agentschap voor infrastructuur in het Onderwijs (AGION) investeert de Vlaamse regering € 59.215,64 in de vrije basisschool ’t Hagekind in Tielt. Dat vernam N-VA-fractievoorzitter Tom Werner van Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA).

Door de coronacrisis staan veel klaslokalen leeg, maar Vlaanderen blijft investeren in schoolgebouwen. Scholen kunnen financiële steun krijgen van de Vlaamse Overheid om schoolgebouwen te bouwen of te renoveren. Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal drie miljard euro uit voor scholenbouw. Voor ’t Hagekind in Tielt komt dit neer op een bedrag van 59.215,64 euro. Dit geld zal geïnvesteerd worden in een nieuwbouw, de uitbreiding van de hoofdvestiging met extra klassen en een polyvalente zaal.

Gemeenteraadslid en oud-leerling van ‘t Hagekind Tom Werner (N-VA) reageert tevreden op de beslissing van minister Weyts. “Wie wil investeren in onderwijskwaliteit, moet ook investeren in de infrastructuur van ons onderwijs. De leerkrachten en de directie van de school leveren fantastisch werk en ‘t Hagekind kan deze steun zeker gebruiken. Dit is goed nieuws voor de hele gemeente. Het is zeer positief dat de minister in deze moeilijke periode investeert in het onderwijs van Tielt-Winge”, besluit Werner.