N-VA vraagt snelheidsbeperking in Boekhoutstraat, gemeentebestuur volgt

Op 16 september 2020

Door de wegenwerken in de Rillaarseweg wordt het verkeer komende vanuit Rillaar en de Dorpstraat omgeleid via de Boekhoutstraat. De toegelaten snelheid op deze weg bedraagt 70km/u, met uitzondering van enkele luttele meters waar de snelheid herleid wordt tot 50km/u.

De voorbije jaren hebben vele jonge gezinnen zich in de Boekhoutstraat gehuisvest, een straat die bij de scheiding van de rioleringen werd opgeknapt en waarbij slechts één voetpad tot aan de Haksbergstraat werd aangelegd.
“Dat toen niet meer aan de zwakke weggebruikers werd gedacht, is onbegrijpelijk”, stellen raadsleden Jo Smekens en Frederik Vranken (N-VA), beide inwoners van de Boekhoutstraat. “Maar door de wegenwerken moet ook alle verkeer door de Boekhoutstraat, dat is helemaal niet veilig meer. Ook het gebrek aan communicatie door het gemeentebestuur aan de inwoners van de Boekhoutstraat omtrent de geplande wegenwerken en de omleiding, is volgens raadslid Vranken zeer jammer.

Om dit aan te kaarten werd er contact gelegd met de schepen van Openbare Werken (Open-VLD) om de snelheid te verlagen naar 50km/u en dit voor de volledige Boekhoutstraat, vervolgt Smekens.
“We zijn dan ook tevreden dat het schepencollege op 15 september beslist heeft om ons hierin te volgen en hopen uiteraard dat de maximumsnelheid van 50km/u ook na de werken zal worden gehandhaafd.” besluiten Jo Smekens en Frederik Vranken